Адрас райвыканкама: 211921, г.п.Шаркаўшчына, вул.Камсамольская, 15
Тэлефон прыёмнай: (8-02154) 6 13 48
E-mail: rik@sharkovshchina.vitebsk-region.gov.by
Галоўная / Актуальная інфармацыя

Інфармацыя Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю Рэспублікі Беларусь па пытанні пераходу да выкарыстання электронных накладных пры абароце тавараў, маркіраваных неабароненымі сродкамі ідэнтыфікацыі

18.11.2022

На выкананне пункта 15 Комплексу мерапрыемстваў па пераходзе гандлёвых аб'ектаў да выкарыстання электронных накладных пры абароце тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы (за выключэннем малочнай прадукцыі) і (або) нагляду, на 2021-2022 гады, зацверджанага Першым намеснікам Прэм'ер-міністра Рэспублікі Беларусь Снапковым Н.Г. ад 5 лістапада 2021 г. № 32/221-569/242 (далей - Комплекс мерапрыемстваў), і даручэнні Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 27 ліпеня 2022 г. № 32/221-387/7825р Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю (далей - МАРГ) інфармуе аб выкананні Комплексу мерапрыемстваў.

У адпаведнасці з мерапрыемствамі, прадугледжанымі Комплексам, аблвыканкамамі, гаррайвыканкамамі сфарміраваны пералікі аб'ектаў гандлю, якія падлягаюць тэхнічнаму абсталяванню для паэтапнага ўкаранення электроннага дакументазвароту.

Суб'ектамі гандлю і пастаўшчыкамі ўнесены адпаведныя змены ў дагаворы пастаўкі тавараў на 2022 год; забяспечана выкананне тэхнічных патрабаванняў для электроннага дакументазвароту (атрыманы глабальныя нумары размяшчэння GLN, электронны лічбавы подпіс (ЭЛП); вызначаны EDI-правайдэры і заключаны дагаворы на аказанне паслуг у частцы электроннага дакументазвароту.

Праведзена работа па распрацоўцы ўнутранага парадку вядзення электроннага дакументаабароту у гандлёвых аб'ектах, лакальнымі актамі вызначаны адказныя асобы, якія забяспечваюць падпісанне электронных накладных.

Зацікаўленымі дзяржорганамі праводзіцца сістэмная інфармацыйна-тлумачальная работа з суб'ектамі гаспадарання
па пытаннях выкарыстання электронных накладных пры абароце тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы і нагляду.

Так, у 3 квартале 2022 г. Міністэрствам па падатках і зборах (далей - МПЗ) праводзілася інфармаванне суб'ектаў гаспадарання па працы з электронным дакументазваротам і нарматыўна-даведачнай інфармацыяй у сферы электроннага дакументазвароту шляхам размяшчэння наступнай інфармацыі на старонцы МПЗ у сацыяльнай сетцы Instagram:

01.07.2022 – рубрыка «Важна ведаць» тэма: «З 01.07.2022 пачалася рэалізацыя пілотнага праекта па ўкараненні механізму нагляду за таварамі, увезенымі на мытную тэрыторыю Еўразійскага эканамічнага саюза»;

14.07.2022 – рубрыка «Важна ведаць» тэма: «Аб неабходнасці падключэння суб'ектаў гаспадарання, якія ажыццяўляюць абарот велатавараў, да электроннага дакументазвароту»;

30.08.2022 – рубрыка «Важна ведаць» тэма: «З 1 снежня 2022 года пашыраецца пералік тавараў, звесткі аб абароце якіх з'яўляецца прадметам нагляду»;

07.09.2022 – рубрыка «Важна ведаць» тэма: «Аб правільным складанні электронных накладных, якія ствараюцца пры абарачэнні тавараў, якія падлягаюць нагляду»;

26.09.2022 - рубрыка «МПЗ інфармуе» тэма: «Пакрокавы алгарытм дзеянняў суб'ектаў гаспадарання, якія ажыццяўляюць абарот тавараў, якія падлягаюць нагляду, па ўкараненні электронных накладных».

На афіцыйных сайтах МАРТ, МПЗ, Міністэрствы фінансаў, аблвыканкамаў, Мінскага гарвыканкама размешчаны адпаведныя інфармацыйныя матэрыялы.

Па інфармацыі Міністэрства фінансаў, аператар сістэмы маркіроўкі тавараў уніфікаванымі кантрольнымі знакамі ці сродкамі ідэнтыфікацыі РУП «Выдавецтва «Белбланкавыд» штодня падчас аказання тэхнічнай падтрымкі карыстальнікаў праводзіць тлумачальную працу аб неабходнасці выкарыстання электронных накладных пры абароце тавараў, маркіраваных сродкамі ідэнтыфікацыі, нанесенымі непасрэдна на тавары ці іх пакаванне альбо на матэрыяльныя носьбіты, якія не змяшчаюць элементы (сродкі) абароны ад падробкі або знакі абароны. Акрамя таго, адпаведная інфармацыя даводзіцца ў рамках тэматычных семінараў па пытаннях маркіроўкі тавараў сродкамі ідэнтыфікацыі.

Таксама ДП «Цэнтр сістэм ідэнтыфікацыі» на штодзённай аснове праводзіць кансультацыі для суб'ектаў гаспадарання, якія ўкараняюць прымяненне электронных накладных, у тым ліку суб'ектаў малога і сярэдняга прадпрымальніцтва, па пытанням прымянення міжнародных стандартаў аўтаматычнай ідэнтыфікацыі тавараў, працы з Банкам электронных пашпартоў тавараў, у тым ліку тлумачэнні палажэнняў тэхнічных нарматыўных прававых актаў у межах кампетэнцыі.

У адпаведнасці з графікам пераходу аб'ектаў гандлю на электронны дакументаабарот (далей - Графік), прадугледжаным Комплексам мерапрыемстваў, па стане на 01.10.2022 на электронны дакументаабарот у розных рэгіёнах перайшлі ў сярэднім ад 78 да 100 працэнтаў аб'ектаў гандлю, якія ажыццяўляюць рэалізацыю тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы (за выключэннем малочнай прадукцыі) і (або) нагляду.

Пры гэтым буйнымі гандлёвымі арганізацыямі, гандлёвымі сеткамі праца па ўкараненні электроннага дакументаабароту завершана.

У той жа час існуюць пэўныя праблемы пераходу на электронны дакументаабарот сярэдніх і малых суб'ектаў гаспадарання ў сувязі з адсутнасцю фінансавых сродкаў для яго ўкаранення, а таксама спецыялістаў для арганізацыі работы па пераходзе на электронны дакументаабарот.

У сувязі з няпростымі ўмовамі, выкліканымі складаным геапалітычным становішчам і санкцыйным ціскам, для падтрымкі айчынных прадпрыемстваў са згоды Кіраўніка дзяржавы прадастаўлена магчымасць часова
(да канца 2022 г.) не выкарыстоўваць электронны дакументаабарот пры маркіроўцы і наглядзе за таварамі. І меры адказнасці да суб'ектаў гаспадарання за незабеспячэнне выкарыстання электроннага дакументаабароту да 31.12.2022 не прымяняюцца.

Разам з тым, названы мараторый не вызваляе беларускіх суб'ектаў гаспадарання ад абавязку прыняцця вычарпальных мер па пераходзе да выкарыстанні электронных накладных пры абароце тавараў, маркіраваных неабароненымі сродкамі ідэнтыфікацыі.

На падставе вышэйпададзенага, суб'ектам гаспадарання ўсіх форм уласнасці неабходна актывізаваць работу па пераходзе гандлёвых аб'ектаў да выкарыстання электронных накладных пры абароце тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы (за выключэннем малочнай прадукцыі) і (або) нагляду.